آمار نشان می دهد که بسیاری از صدمات وارده به دستگاه های سردکننده و تجهیزات برودتی به دلیل عدم آگاهی افرادی است که با این سیستم ها سروکار دارند. شرکت انجماد سیستم غرب تهران زیر نظر متخصصین با تجربه ی ایرانی انواع سردخانه و یخچال های صنعتی و تجارتی را مطابق استانداردهای جهانی با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می نماید.

این دستگاه ها در مراحل مختلف تولید و ساخت تحت آزمایش و بازرسی کنترل کیفیت کارخانه قرار گرفته و محصول بدون عیب و نقص به مشتریان تحویل می گردد.

راهنما به منظور کمک به مسئولین نگهداری و تکنسین های بهره بردار سیستم های برودتی و سردکننده تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد که مطالب آن شامل پنج بخش زیر می باشد.

  1. سردخانه صنعتی بالای صفر و زیر صفر
  2. معرفی اجزای اواپراتور سردخانه
  3. راهنمای راه اندازی و بهره برداری
  4. راهنمای نگهداری تاسیسات سردخانه
  5. راهنمای رفع عیب سیستم های برودتی

در جهان امروز یکی از شاخص ترین عواملی که در جذب بازار از اهمیت خاصی برخوردار است، ارائه بهترین خدمات پس از فروش می باشد. در این راستا توصیه میشود: در هنگام بهره برداری و استفاده از محصولات تولیدی شرکت انجماد سیستم غرب تهران با کارشناسان و تکنسین های خدمات پس از فروش این کارخانه مشورت نمایید تا از راهنمایی و تجربیات با ارزش آنان بهره مند شوید.

اصول اولیه نگهداری تجهیزات برودتی چیست؟

کلیه افرادی که در امر نگهداری تجهیزات برودتی صنعتی مشغول به کار هستند در طی یک روز با طیف گسترده ای از کارها مواجه هستند. نصب، تعمیر، نگهداری و راهبری یک سیستم در طی مدت بهره برداری تجهیزات برودتی از جمله وظایف این افراد می باشد. بنابراین آموزش مداوم و کسب مهارت های لازم در این راستا از جمله اهداف اصلی تشکیلات پشتیبانی شرکت انجماد سیستم است.

موارد مهم مربوط به اصول نگهداری به شرح زیر می باشد:

نکات مهم

1. هنگام انجام تعمیرات از علائم هشدار دهنده زیر بر روی نقاط حساس استفاده کنید.

2. از پاشیدن آب بطور مستقیم روی تجهیزات الکتریکی مانند الکترو موتور، کندانسور و کمپرسور و تابلوی برق و کنترل ها اکیدا خودداری نمائید .
3. اجرای سیم کشی و اتصالات الکتریکی سیستم های سرد کننده مانند انواع یخچال های فروشگاهی و یخچال صنعتی و سردخانه ها باید توسط افراد متخصص آگاه به این فنون انجام شود و انجام اینگونه کارها را به افرادیکه آموزش ندیده اند محول نکنید که خطرات جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت .
4. به منظور حفاظت اشخاص در مقابل برق گرفتگی اجرای سیم اتصال زمین )ارت ( در تاسیسات الکتریکی اجباری است ، لذا قبل از راه اندازی دستگاهها از وجود اتصال زمین اطمینان حاصل نمائید .
5. همواره وضعیت بالانس و حرکت آزادانه پره ملخی فن های کندانسور و فن های اواپراتور را کنترل و مورد بازدید قرار دهید و هرگونه صدای غیر عادی را فورابرطرف کنید .
6. وجود لکه های روغن در مسیر لوله کشی ، مدار تبرید و اتصالات نشان از وجود نشت گاز مبرد می باشد . پس از نظافت کامل نسبت به رفع نشتی و شارژگاز اقدام کنید .
7. استفاده از این دستگاه ها توسط افراد با توانایی فیزیکی ، حسی عقلی محدود و همچنین کودکان را در بر نمی گیرد .
8- از کارکردن به تنهایی در اتاق سردخانه بایستی خودداری شود و قبل از بستن درب سردخانه بایستی ضمن بازدید اطمینان حاصل شود که کسی در سردخانه باقی نمانده باشد .

مقالات دیگر
نظرات